Kompozytorka, absolwentka Warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) w klasie kompozycji prof. Zbigniewa Rudzińskiego oraz dyplomowana wiolonczelistka w klasie prof. Mariana Raczaka w PSSM II st. im. J. Elsnera w Warszawie.
W jej rodzinie obecne były tradycje muzyczne – cioteczną prababką kompozytorki była znakomita polska aktorka
i śpiewaczka Tola Mankiewiczówna (1900-1985).
W dorobku kompozytorskim znajduje się muzyka kameralna, symfoniczna, utwory na orkiestrę smyczkową, ponad 20 pieśni na głos i fortepian do wierszy między innymi Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, Haliny Poświatowskiej, Jarosława Iwaszkiewicza, Bolesława Leśmiana, Zbigniewa Herberta oraz Marii Konopnickiej.
Jej utwory wykonywane były wielokrotnie, m.in. podczas Warszawskich Spotkań Muzycznych, w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie, w warszawskim Planetarium, w Polskiej Akademii Nauk – Pałacu Staszica (koncert monograficzny), w Muzeum Karola Szymanowskiego “Atma” w Zakopanem, na 24. Międzynarodowym Festiwalu ” Nova Muzyka i Architektura” w Toruniu oraz na wielu koncertach w ówczesnej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina), gdzie wiele razy odbywały się prawykonania jej utworów w znakomitych wykonaniach m.in. Justyny Stępień, Jolanty Tyszkiewicz, Marty Kubickiej, Iwony Mironiuk, Mirosława Feldgebla, Michała Wawrzyniaka, czy Pawła Gusnara.
Współpracowała też ze znakomitymi zespołami: Kwartet Wilanów, Trio Galant, Opium String Quartet (obecnie Kwartet Polonika), Warsaw Camerata pod dyr. Pawła Kos-Nowickiego oraz wieloma innymi wybitnymi Artystami, m.in. Agnieszką Maruchą, Ewą Skardowską, Joanną Freszel, Agnieszką Panasiuk, Justyną Galant, Anetą Łukaszewicz, Anną Karasińską, Krytyną Borucińska, Lilianną Zalesińską, Piotrem Szymanowiczem, Anną Radziejewską, czy Robertem Dacko.
Jej twórczość znana jest też za granicą – w 2019 r. w Rosji, w Filharmonii Kaliningradzkiej, odbyła się światowa premiera utworu pt. „Plejady” na dwa flety i organy (Agata Kielar Długosz, Łukasz Długosz – flety, Roman Perucki – organy).
W lutym 2020 r., w Parlamencie Europejskim w Brukseli, podczas wydarzenia “Zaślubiam Cię…Stulecie powrotu Polski nad Bałtyk” odbyła się światowa premiera Jej najnowszego utworu na dwa flety i fortepian pt. „Once Upon the Sea..”, w wyk. Agaty Kielar-Długosz, Łukasza Długosza i Andrzeja Jungiewicza.
Szczególne miejsce w jej twórczości zajmuje muzyka rozrywkowa. Kompozytorka jest autorką ponad 60 piosenek do słów m. in. Olgi Bończyk (piosenki “Kilka Prawd” do tekstu Wojciecha Darda-Ledzion oraz “Świat po czterdziestce” do tekstu Olgi Bończyk, wydane na płycie O. Bończyk “Piąta rano”), Asji Łamtiuginy (piosenka “Zdradził mnie” znalazła się w autorskim spektaklu poetki pt. “Czemu płaczą czarownice, zakochaj się na śmierć”), Krystyny Królikowskiej-Waś, Doroty Czupkiewicz, Joanny Janiszewskiej, Marka Waszkiewicza, Roberta Bernatowicza i Andrzeja Podulki.
Iwona Kisiel jest też autorką muzyki dla dzieci, w tym dwóch sztuczek teatralnych pt. “Ratuj Raku Szczypacy” (do tekstu Marka Waszkiewicza) oraz „O dobrej Pani Wróżce i Mamie, która nie umiała opowiadać bajek” (do tekstu Krystyny Królikowskiej-Waś) oraz kilku piosenek dla dzieci.
Jest trzykrotną beneficjentką programu „Zamówienia Kompozytorskie” realizowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Kompozytorka jest kilkukrotną stypendystką Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.
W lutym 2019 r. otrzymała od Prezydenta m.st. Warszawy „Stypendium dla osób zajmujących się twórczością artystyczną, upowszechnianiem kultury i opieką nad zabytkami w Warszawie na 2019 rok”.
W sierpniu 2020, podczas podczas XIII Letniego Festiwalu Nowego Miasta w Warszawie, miała miejsce premiera Koncertu “Hollywoodzkiego” na skrzypce i orkiestrę smyczkową, zadedykowanego skrzypaczce Agnieszce Marucha oraz Warsaw Camerata pod dyr. Pawła Kos-Nowickiego.
W czerwcu 2021, podczas inauguracji XXIII Letniego Festiwalu Muzycznego w Płocku, odbyło się prawykonanie Koncertu “Płockiego” zadedykowanego Agnieszce Marucha oraz Płockiej Orkiestrze Symfonicznej im. W. Lutosławskiego, pod dyr. Justyny Kwarcińskiej.
W 2022 r. w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W.Lutosławskiego w Warszawie, odbyła się premiera “Sun Island” na orkiestrę smyczkową, z towarzyszeniem fletu, oboju, trąbki i waltorni. Utwór wykonała Sinfonia Viva pod dyr. Tomasza Radziwonowicza.
W lipcu 2023 r. na Sardynii miała miejsce światowa premiera utworu na dwoje skrzypiec pt. “Dom Wróżek”, w kapitalnym wykonaniu Agnieszki Maruchy i Zhan Zhou.
We wrześniu, 2023, w Kanadzie odbyła się światowa premiera “Persian romance” na saksofon sopranowy i fortepian w wykonaniu Charlesa Stolte (saksofon) oraz Viktorii Reiswich-Dapp (fortepian).
22 października, 2023 r., w Warszawskim Towarzystwie Muzycznym im. S. Moniuszki – Pałacu Szustra, odbył się już drugi koncert monograficzny kompozytorki, na którym wykonano m.in. utwór napisany w ramach “Zamówień Kompozytorskich” – “Trzy pieśni na sopran i trio fortepianowe do poezji Marii Konopnickiej”.
Jej utwory zostaly wydane na kilky płytach.
Kompozytorka obdarzona jest unikalnym słuchem absolutnym oraz, podobnie jak m.in: F. Schubert, N. Rimski-Korsakow, F.Liszt, O.Messiaen, zdolnością synestezji, w tym chromestezji (słyszenie w kolorach).